Minkä vaikutelman sinun yrityksesi antaa?

Julkaistu: 04.10.2016

Ennen kuin sinä avaat suusi niin asiakkaasi on jo tehnyt yrityksestäsi johtopäätelmät ympäröivän tilan perusteella.

Olin loppukesästä tapaamisessa Helsingin keskustassa olevassa
hotellissa.
Meidän porukalle oli varattu oma soppi missä sai
kokoustaa rauhassa.

Tilassa pelitti kaikki mainiosti. Tekniikka ei takkuillut, kaikki tarvittavat
johdon pätkät oli valmiiksi katsottuna, kaakku oli sievästi koristeltu ja
kahviakin sai lipittää enemmän kuin laki salli.

Lounaalta tultuamme odottelin kun ovea avattiin ja katselin hieman ympärilleni.
Katseeni sattui oven yläpuolelle ja siellä olevaan pölykerrokseen. Tai oikeastaan
sitä ennen katseeni osui sieltä alas tippuvaan pölyyn.

Tiedättekö mitä tapahtui. Homma ei ollutkaan enää niin hohdokasta kun ennen
lounaalle menoa. Tiedän, että tila ei ollut todellakaan sieltä halvimmasta päästä ja
olettaisi, että niihin hintoihin myös pölyt älyttäisiin ottaa ovien päältä. Ainakin sen
verran usein, ettei ne leijaile asiakkaiden päälle.

Mitä tästä opimme? Herkullisen ravintolakokemuksen voi helposti vesittää murujen
täyttämä lattia tai köhnänen vessa. Kuntosali voi olla kuinka hieno tahansa, mutta
jos alkulämpöä polkiessasi katselet harmaasta ikkunasta läpi niin homma on siinä.

Jos olet vastuussa firmasi siivouksesta niin huolehdi, että paikat on puhtaat! Varsinkin
jos kauppaat keskimääräistä kalliimpaa tuotetta/palvelua. Ennen kuin sinä avaat suusi
niin asiakkaasi on jo tehnyt yrityksestäsi johtopäätelmät ympäröivän tilan perusteella.

Minkä vaikutelman teidän firma antaa?

Kommentit

kommenttia